Stuur een e-mail om te boeken of meer informatie te ontvangen.

Opstappen tijdens zeilactiviteiten
Je bent van harte welkom aan boord op de avond voor vertrek.
Tijdens de weekeindtochten vanaf 20:00 uur of de waddentochten vanaf 18:00 uur.
We verwachten je, tenzij anders vermeld of in overleg, uiterlijk om 10:00 op de ochtend van vertrek aan boord.
Zie de informatie over onze tarieven.

23/24 juni

23 juni vertrekken we vanuit Herbaijum. De lucht ziet er dreigend uit. De voorspellingen zijn windkracht één tot drie. Later 4. En buien. En die hebben we gezien. 😛

Aan boord waren Rob en Ivo. Eefke en Rens hadden ook aan boord moeten zijn, maar Rens moest de burgermeester ontvangen op school, en Eefke had nog een repetitie op school voor haar eindvoorstelling. Zij zouden later alsnog aan boord stappen. Dat beperkte ons wel enigszins in de mogelijkheden.. Afspraak was 5 uur in Kornwerderzand.

11 uur voeren we uit de haven van Harlingen. Een uur na hoog water. En inderdaad, heel weinig wind, en veel buien! Nou ja, eigenlijk geen wind en een wolkbreuk. Maar goed, na een tijdje gedobberd te hebben en toen we echt bijna verzopen waren, klaarde het op. De wind nam wat toe, en opdrogend in het zonnetje zijn we een eind verder gezeild en hebben het schip een eind buiten Kornwerderzand gelegd. Daar hebben we liggen slapen op dek. Best lekker. Rond een uur of 3 zijn we verder gezeild, de haven van Kornwerderzand in. Daar kwamen we aan om 4 uur. Weer een uurtje gewacht, Eefke en Rens aan boord genomen, die vervolgens naar binnen zijn gegaan (Het was frisjes) en pas weer boven kwamen toen we vast zouden gaan lopen, dat wilden ze wel zien. We zijn vastgelopen in de buurt van het gasstation. We wilden zo snel mogelijk vast lopen, het was al afgaand tij, en we wilden zo lang mogelijk droog liggen, maar we wilden ook achter een bank liggen. Dit is niet helemaal gelukt. We lagen wel redelijk hoog, maar niet achter een bank. Hadden we toch iets te vroeg besloten om te stoppen.. Afijn, na lekker gegeten te hebben zijn we vroeg ons bed ingedoken. Rob heeft nog behoorlijk wakker gelegen van het gebonk. Ik had zelf wat examenfeestjes achter de rug en was moe genoeg om er doorheen te slapen. 😛 Eefke en Rens hadden ook niet echt last gehad van het gebonk.

Zondag lekker uitgeslapen, Eefke en Rens zijn het wad gaan verkennen op zoek naar droge stukken grond. De wind was nog iets toegenomen. Op de fok zijn we voor de wind teruggevaren naar Harlingen. Rustig terug naar Herbaijum gezeild; opgeruimd en weer naar huis. Ondanks dat we niet erg ver zijn gekomen toch een lekker weekend gehad! Ik moest toch maar vaker gaan zeilen!

Moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat Eefke en Rens fantastisch geholpen hebben met zeilen hijsen, aanleggen en zo.